Brukervilkår

Hvordan siden virker

StartShop får betalt når kunder sendes videre til nettbutikker og gjennomfører et kjøp. Størstedelen av provisjonen vi får, betaler vi tilbake til kunden i form av cashbackpoeng. 1. cashbackpoeng = 1 kr.. Disse poengene kan veksles inn i gavekort, prepaid VISAkort eller varer og tjenester som til enhver tid presenteres på vår «Bruk din cashback»-side. For at vi skal kunne gi cashback tilbake til kunden, må vi få betalt av nettbutikken. Vi bruker et sporingsverktøy som skal sikre at du får cashback når du gjennomfører et kjøp etter å ha brukt våre linker. Bruker du adblock så vil dessverre ikke handelen blir loggført og verken vi eller du vil få betalt. Det samme gjelder dersom du bruker en rabattkode fra et annet nettsted.

Dersom du ikke får cashback på en handel, betyr det at handelen ikke er blitt sporet tilbake til StartShop og deg. Kontakt oss dersom du mener handelen skulle gitt deg cashbackpoeng så vil vi kontakte nettbutikken. Dersom det viser seg at handelen skulle gitt deg cashback, så vil du selvfølgelig få det straks vi får betalt.

Noen av nettbutikkene gir forskjellig provisjon på forskjellig produkter. De fleste nettbutikkene gir ikke cashback på skatter/avgifter og porto.

Dersom det skulle oppstå en situasjon som gjør at vi får mindre betalt fra annonsøren enn det vi har oppgitt at du skal få i cashback, vil vi gi all vår provisjon på handelen til deg som cashback.

Ved bruk av StartShop eller tilhørende tjenester godtar du våre vilkår for bruk.

Medlemskap

Det er helt kostnadsfritt å være medlem hos StartShop og du har mulighet til å avslutte medlemskapet når du selv måtte ønske det via vår kundeservice.

Det er kun lov til å ha en konto pr person. Personen må være bosatt i Norge for å kunne ha en konto og motta cashback(mange av annonsørene krever dette). Vi krever ikke at hver person må ha sin egen konto, så det er fullt mulig å gjøre handel for familiemedlemmer eller sporadisk handel for nære venner. En felles konto for en familie vil altså være helt ok. En konto skal ikke brukes på vegne av en større mengde personer med mindre det er åpnet en organisasjonskonto. En organisasjonskonto er et medlemskap for bedrifter og organisasjoner. Ønsker du å åpne en organisasjonskonto kontakt vår kundeservice.

StartShop forbeholder seg retten til å avvise medlemskap og stenge kontoer ved forsøk på svindel eller misbruk.

Når du registrerer deg som bruker godtar du at vi kan kontakte deg via din e-mail. Du har mulighet til å takke nei til tilbudsbrev via dine kontoinnstillinger eller nederst på nyhetsbrevet.

Dersom du registrerer deg via «Verv en venn»-link, vil verver kunne se dato for registrering, brukernavn og dine opptjente cashbackpoeng. Straks du har nådd nivået som gir verver sin vervepremie (for øyeblikket 100 cashbackpoeng), vil verver ikke kunne se hvor mange cashbackpoeng du har opptjent.

 

SMS Medlemskap

Ved å delta på konkurranser og signere opp ved ditt SMS nummer gir du oss rett til å kontakte deg via SMS og du vil fra tid til annen motta tilbud fra StartShop og samarbeidende selskaper. SMS medlemsskap kan avsluttes ved å følge innstruks i tilsendt SMS

Inaktiv konto

For å redusere våre administrasjonskostnader og annet, forbeholder vi oss retten til å stenge en konto som er inaktiv. Cashbackpoengene vil da forfalle og bli slettet. En konto blir inaktiv dersom du ikke logger deg inn på StartShop i en 9 måneders periode. Du trenger ikke gjennomføre et kjøp for at kontoen skal være aktiv, du trenger kun å logge deg på minst en gang hver 9. måned.

Personvern

StartShop tar datasikkerhet og personvern på alvor. Hvordan vi ivaretar datasikkerhet og personvern finner du på vår side om Personvern.

Linker

StartShop linker til flere samarbeidspartnere og informasjonssider. StartShop er ikke ansvarlig for innhold på sider som vi linker til. Vi kan ikke garantere at alle linkene til enhver tid virker som de skal. Hvis du finner en link som ikke virker som den skal, vennligst kontakt vår kundeservice.

Eksterne websider må gjerne linke til StartShop så lenge de ikke inneholde støtende innhold.

Ansvarsfraskrivelse

StartShop er ikke ansvarlig for situasjoner som gjør det umulig for StartShop å oppfylle sine forpliktelser. Inkludert, men ikke begrenset til, streik, lockout, krig, terror, brann, konkurser eller lovendringer. Vi bruker sporingsverktøy fra tredjepartsleverandør. Feil kan oppstå hos forhandler, tredjepart eller StartShop slik at handelen ikke blir sporet til deg, StartShop kan da ikke holdes ansvarlig. Medlemmer kan ikke kreve kompensasjon for manglede cashbackpoeng som følge av nedetid hos StartShop eller tekniske feil som medfører at salg og cashbackpoeng ikke registreres.

StartShop forbeholder seg retten til å endre brukervilkårene uten nærmere varsel. Nye brukervillkår vil bli lagt ut på denne siden.

Cashbackpoeng

Som registrert medlem hos StartShop kan du tjene cashbackpoeng ved kjøp av varer og tjenester hos våre samarbeidspartnere. Merk deg at ingen transaksjoner gjøres direkte mot Startshop.no men med den enkelte samarbeidspartneren. Vi får en provisjon av våre samarbeidspartnere hvor størstedelen gis videre til brukeren i form av cashbackpoeng.

Cashbackpoeng blir som regel beregnet utfra ordreverdi minus skatter og frakt.

StartShop konseptet går ut på at vi gir mesteparten av provisjonen videre til våre medlemmer som cashbackpoeng. Får ikke vi betalt, vil heller ikke du få betalt. Handelen må kunne spores tilbake til oss og deg som bruker, for at du skal få cashbackpoeng.

Bruker du adblock vil dette hindre sporingsverktøyet vi bruker. Du må da slå av adblock før du klikker deg videre fra vår side for å gjennomføre en handel.

Bruker du en rabattkode fra en annen nettside vil du ikke få cashbackpoeng på handelen.

Du vil ikke få cashbackpoeng dersom du endrer, kansellerer eller returnerer en ordre.

Av og til vil våre samarbeidspartnere kunne endre våre provisjoner. Dersom vår provisjon er lavere enn den cashbacken du er blitt forespeilet, vil vi kunne redusere din cashback til et nivå hvor all vår provisjon på handelen blir utbetalt til deg.

Når vi har sporet en handel til deg vil din StartShop-konto bli oppdatert med cashbackpoeng merket med «Venter bekreftelse». Straks forhandler bekrefter en transaksjon vil cashbackpoengene bli markert med «Bekreftet».

Vi kan ikke holdes ansvarlige dersom forhandleren ikke klarer å rapportere et salg til oss eller ikke godkjenner transaksjonen som reell.

Kontakt oss via vår kundeservice dersom du har gjennomført en transaksjon som du mener skulle gitt cashbackpoeng. Oppgi forhandler og ordrenummer så vil vi kontakte forhandleren. Dersom det viser seg at handelen skulle gitt deg cashback, vil du selvfølgelig få det straks vi får betalt. Vi vi forsøke å hjelpe deg å få godkjent en handel der hvor vi mener den burde vært godkjent, men på et tidspunkt vil vi forbeholde oss retten til å avslutte saken. Alle avgjørelser tatt av forhandleren, StartShop og leverandør av sporingsverktøy er endelig.

StartShop forbeholder seg retten til å kreve tilbake utbetalinger eller redusere dine cashbackpoeng dersom det viser seg at du har fått cashbackpoeng ved en feiltagelse.

Vervepremie gis bare for nye unike brukere. Flere brukerkonti opprettet for bruk av samme person eller annen misbruk av «Verv en venn», vil medføre at din konto blir terminert. Kriteriene for vervepremie kan endres uten varsel.

Cashbackpoeng kan ikke overføres fra en konto til en annen.

StartShop skal ikke holdes ansvarlig dersom en kampanjekode publisert på våre sider ikke fungerer som beskrevet.

Bruk av cashbackpoeng.

Cashbackpoeng kan brukes på StartShop til å kjøpe gavekort, varer eller tjenester som til enhver tid er presentert på vår «Bruk din cashback»-side. Utvalget av gavekort, varer og tjenester kan endres. Vi forbeholder oss retten til å endre antall cashbackpoeng som må til for å kjøpe et produkt uten varsel. Vi tar forbehold om noen av produktene kan være utsolgt. Ved mistanke om misligholdelse av våre brukervilkår vil cashbackpoeng og produkter kjøpt for cashbackpoeng bli holdt igjen.